אלבסטה, ספרד Albacete

מידע כללי והיסטוריה

אלבסטה (Albacete) היא בירת המחוז אלבסטה אשר בקהילה האוטונומית קסטיליה-לה מנצ’ה. היא ממוקמת בדרום מזרח ספרד, 262 ק”מ מהבירה מדריד, על נהר דון חואן במפגש עם תעלת מריה קאריסטינה. בשנת 2013, היו בעיר קצת יותר מ219 אלף תושבים, מה שהופך אותה לעיר בעלת המספר הגבוה ביותר של תושבים בכל קסטיליה-לה מנצ’ה ולאחד מהאזורים העירוניים העיקריים של המדינה.
העיר אומנם אינה נחשבת לפופלארית מאוד על ידי המתיירים בספרד – אך למי שנוסע במרחב זה היא מציע כמה אופציות ייחודיות – הרבה פחות המוניות מטולדו למשל.

הידעת?

נכון לעכשיו, אלבסטה היא בירה מודרנית עם אזורים גדולים להולכי רגל ושטחים ירוקים שהופכים אותה לאחת מתוך עשר הערים עם יותר מ100 אלף תושבים עם הריכוז הנמוך ביותר של זיהום אוויר בכל אירופה.

העיר העתיקה של אלבסטה

לעיר היסטוריה ארוכב במקור היה זה יישוב מורי – “אלבסיט” אך בתחילת המאה ה12 בתקופת השלטון המוסלמי, במהלך קרבות בין המוסלמים לנוצרים נחרב היישוב. במאה ה14 הוקם היישוב מחדש בשמו הנוכחי. במאה ה18, במלחמת הירושה הספרדית, היה לעיר תפקיד חשוב, כאשר קרב אלמנסה (Almansa) בו ניצח פליפה החמישי נערך בקרבת העיר. בעקבות בניית תעלת מריה קאריסטינה במאה ה19 החל פיתוחה הכלכלי של העיר. התעלה ניקזה את ביצות המלריה ששכנו לדרומה של אלבסטה. בזמן מלחמת האזרחים בספרד שימשה כבסיס האימונים של הבריגדות הבינלאומיות. בעיר קיים מרכז תעשייתי, פוליגנו דה קאמפולאנו (Polígono de Campollano), ובו מפעלים לקרמיקה, עיבוד מוצרים חקלאיים, וכמובן תעשיית סכינים מסורתית כיאה לעיר בספרד. השאיפה של השלטונות בספרד היא להפוך את אלבסטה למרכז הלוגיסטי בדרום מזרח ספרד. אלבסטה מתחלקת לעיר עילית (Alto de Villa) שהיא העיר העתיקה, ולעיר תחתית שהיא המרכז המודרני. בעיר שוכנת קתדרלת סן חואן באוטיסטה (San Juan Bautisata) ומוזיאון המציג יצירות של אמנים מהפרובינציה.




אתרים מרכזיים

קתדרלת סן חואן באוטיסטה (San Juan Bautista Cathedral)

תיאור כללי: הקתדרלה נבנתה על הכנסייה הישנה של סאן חואן. העבודות החלו בתחילת המאה ה16 בסגנון הרנסנס אך מכיוון והושלמו רק לאחרונה הסגנון הסופי הוא סגנון מודרני. בחלל הפנים יש מזבח ישן מהמאה ה16, קפלה גותית עם תקרות מקומרות וצהרים בתקרה בצורת כוכבים.

קתדרלת סן חואן באוטיסטה

מוזיאון אלבסטה (Albacete Museum)

תיאור כללי: המוזיאון לוקח אותנו להיסטוריה והמורשת של העיר בקסטיליה-לה מנצ’ה. הוא מורכב משלוש מחלקות שונות – ארכיאולוגיה, אמנות ואתנולוגיה. במחלקה הראשונה, ארכיאולוגיה, פריטים מהאתרים ההיסטוריים העיקריים במחוז. מחלקת האמנות מוקדשת לאמנות עכשווית, ובמחלקת האתנולוגיה מוצגים אובייקטים וכלים אשר שימשו את תושבי אזור זה בימים עברו.

  • כתובת: Parque de Abelardo Sánchez, s/n, 02002, אלבסטהספרד
  • שעות פתיחה: 1 ביולי עד 17 בספטמבר – שלישי עד שבת 10:00-14:00. ראשון 9:30-14:00. שני סגור.
  • 18 בספטמבר עד 30 ביוני – שלישי עד שבת 10:00-14:00, 16:30-19:00. ראשון 9:30-14:00. שני סגור.
  • אתר אינטרנט: https://www.patrimoniohistoricoclm.es/museo-de-albacete/

לינה באלבסטה

אם אתם מעוניינים לבקר בעוד יעדים קטנים בסביבת אלבסטה , המקום המומלץ ביותר ללינה הוא בעיר הזו. מדובר בעיר מודרנית עם מגוון אופציות ללינה. למעוניינים במלון יוקרתי באלבסטה אנו ממליצים על Hotel Beatriz Albacete & SPA . למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Hotel Castilla. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Apartamentos La Estación M&S. בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים באלבסטה להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. (ראה עוד תחת מלונות באלבסטה)




המלצות "הכל על"

מידע שימושי

  • בפלאזה אלטוצאנו (Plaza Altozano) ממוקמת תחנת המידע לתיירים (Oficina Turismo Albacete) שם תוכלו לקבל מפות ומידע על אתרי העיר המרכזיים.
  • הגעה: